Schade melden

Waarvoor wil je schade melden?

Motorverzekering

Vervelend dat je schade hebt. Wij helpen je graag. Geef je schade zo snel mogelijk door. Dit kan via een online formulier of via Mijn Verzekeringen.

Wij nemen uw schademelding binnen 48 uur in behandeling. Heeft u alle informatie aangeleverd? Wij kijken of u in aanmerking komt voor een vergoeding. Krijgt u een vergoeding? Wij maken het bedrag binnen 10 werkdagen aan u over.

Aanrijding

Bij een schade waar een andere weggebruiker bij betrokken is, moet je direct met de tegenpartij het Europees Schadeformulier invullen. Vergeet niet dat jullie allebei moeten ondertekenen. Het formulier kan gesplitst worden, zodat ieder een eigen exemplaar heeft. Denk er ook aan om de achterkant in te vullen.

Belangrijk:

  • Noteer altijd de gegevens van de tegenpartij (naam, adres, woonplaats, kenteken en merk/type van het voertuig)
  • Noteer gegevens van eventuele getuigen
  • Erken geen schuld
  • Waarschuw de politie
    maak zo mogelijk foto's

Diefstal

Bij diefstal, verduistering, vandalisme of vermissing van je motor moet je direct aangifte doen bij de politie. Daarna zo snel mogelijk telefonisch contact opnemen met ons: 088 - 810 8132.

Bij vermissing van je motor of auto melden wij de gegevens van je motorrijtuig bij de Stichting VBV. Op deze manier worden door de overheid erkende organisaties ingeschakeld voor het terugvinden van je motor of auto. Je kunt ook zelf de vermissing doorgeven aan de VAR-helpdesk: 071 - 364 1777.

Hulpverlening

Kan door het ongeval je motor niet meer rijden of ben je zelf niet meer in staat verder te rijden, bel dan de alarmcentrale SOS International. Zij zorgen voor vervoer van het beschadigde voertuig en van jezelf en eventuele passagiers naar een door jouw gewenst adres in Nederland.

Telefoonnummer alarmcentrale SOS International:

Auto

Vervelend dat je schade hebt. Wij helpen je graag. Geef je schade zo snel mogelijk door. Dit kan via een online formulier of via Mijn Verzekeringen. Als er sprake is van een aanrijding met een tegenpartij dan hebben wij ook het door beiden betrokkenen ingevulde Europese aanrijdingsformulier nodig.

Wij nemen uw schademelding binnen 48 uur in behandeling. Heeft u alle informatie aangeleverd? Wij kijken of u in aanmerking komt voor een vergoeding. Krijgt u een vergoeding? Wij maken het bedrag binnen 10 werkdagen aan u over.

Ernstige schade

Bij ernstige materiële schade kun je dag en nacht contact opnemen met alarmcentrale SOS International.

Telefoonnummer alarmcentrale SOS International:

Directe Schadeafhandeling

Heeft u geen allrisk dekking, maar wel een materiele schade door iemand anders veroorzaakt? Ook deze schade kunt u voortaan bij Aon melden. Wij helpen u graag met de afwikkeling.
Lees meer

Ruitschade

Heb je ruitschade en je auto is WA + Beperkt Casco of WA + Uitgebreid Casco verzekerd? Maak dan een afspraak met één van onderstaande autoruitschadeherstelbedrijven. U hoeft de schade niet te melden bij ons. Houd uw groene kaart bij de hand.

Carglass 088 - 0406 124 online afspraak
Autotaalglas 0800 - 08 28 online afspraak
A.Glas 020 - 44 88 022 online afspraak
123Ruit 088 - 1850 500 online afspraak

Wij werken samen Carglass, Autotaalglas, A.Glas en 123Ruit. Dit zijn specialisten in reparatie en vervanging van autoruiten. Reparatie of vervanging van de ruit kost je dan niets.

Laat je herstel van de ruitschade door een ander bedrijf uitvoeren? Dan wordt de uitkering met EUR 500,- verminderd, tenzij je hebt gekozen voor de aanvullende dekking Vrije Reparatiekeuze. Dan kun je namelijk zelf kiezen waar je de ruitschade laat repareren zonder eigen risico. Het herstel van de ruitschade moet wel door een merkdealer of een bij de Focwa of Bovag aangesloten hersteller worden uitgevoerd.

Let op: Heb je gekozen voor een vrijwillig hoger eigen risico dan wordt de uitkering verminderd met dit bedrag.

De KNMV Schadeservice

Om schade aan je auto te repareren raden wij je aan gebruik te maken van onze schadeservice. Je betaalt dan geen eigen risico en als het nodig is krijg je tijdens de reparatieduur een gratis leenauto.

Vind een aangesloten schadehersteller in je regio.

Je eigen hersteller

Laat je herstel van de schade door een ander bedrijf uitvoeren? Dan wordt de uitkering met EUR 500,- verminderd, tenzij je hebt gekozen voor de aanvullende dekking Vrije Reparatiekeuze. Dan kan je namelijk zelf kiezen waar je de schade laat repareren zonder eigen risico.

Let op: Heb je gekozen voor een vrijwillig hoger eigen risico dan wordt de uitkering verminderd met dit bedrag.

Bij een schade tot EUR 750,- ontvangen wij graag een gespecificeerde factuur. Voor schades boven de EUR 750,- schakelen wij een expert in. Geef aan ons door op welke dag de hersteller met het herstel begint. Wij zorgen ervoor dat de expert op die dag langskomt bij de hersteller. Als je dit voor 12:00 uur doorgeeft, lukt het meestal om dit voor de volgende werkdag te regelen. Geef je dit na 12:00 uur door, dan is er een extra werkdag nodig.

MX-polis

Schade moet je zo snel mogelijk bij ons melden. In geval van diefstal is ook een bewijs van aangifte bij de politie noodzakelijk. Bel voor meer advies met onze klantenservice. Telefoonnummer: 088 - 810 8132.

Wij nemen uw schademelding binnen 48 uur in behandeling. Heeft u alle informatie aangeleverd? Wij kijken of u in aanmerking komt voor een vergoeding. Krijgt u een vergoeding? Wij maken het bedrag binnen 10 werkdagen aan u over.

Woonhuisverzekering

Vervelend dat je schade hebt. Wij helpen je graag. Geef je schade zo snel mogelijk door. Dit kan via een online formulier of via Mijn Verzekeringen.

Wij nemen uw schademelding binnen 48 uur in behandeling. Heeft u alle informatie aangeleverd? Wij kijken of u in aanmerking komt voor een vergoeding. Krijgt u een vergoeding? Wij maken het bedrag binnen 10 werkdagen aan u over.

Zo kunnen we je schade snel beoordelen en behandelen

  • Schrijf op wat er is gebeurd en om welke schade het gaat
  • Stuur van ernstige schade een paar foto's mee
  • Waterschade? Laat de boel goed drogen en stuur daarna nogmaals een paar foto's
  • Zorg dat schade niet nog groter wordt: tref noodmaatregelen, mits dat veilig kan. Deze kosten zijn in veel gevallen meeverzekerd

Spoedeisende schades kun je natuurlijk direct melden: via het contactformulier, telefonisch of online. Je vindt alle contactgegevens op de pagina Service en Contact

Goed om te weten

  • Het eigen risico bedraagt standaard EUR 150,- en bij stormschades EUR 250,-. Als je denkt dat de schade daar niet bovenuit komt, hoef je die niet te melden
  • Als je onze herstelservice inschakelt, betaal je helemaal geen eigen risico. Heb je een schade die beneden het eigen risico blijft dan kan je geen gebruik maken van onze herstelservice
  • Stel: er is een boom omgevallen, maar deze heeft geen schade veroorzaakt aan je huis, garage, schuur, schutting of je inboedel (tuinmeubelen, tuingereedschap, tuinbeelden, partytent). Dan vallen de opruimkosten van de boom niet onder de dekking
  • Waterschade als gevolg van openstaande ramen of deuren is niet verzekerd
  • Storm- of regenschade aan spullen die in je tuin of op je balkon stonden (tuinmeubelen, tuingereedschap, tuinbeelden, partytent) vallen niet onder de dekking

Onze herstelservice staat voor je klaar

Wil je gebruik maken van onze herstelservice? Dan kun je dit direct aangeven. Wij schakelen dan zo snel mogelijk een bedrijf in om de schade (indien gedekt) te repareren

Reisverzekering

Vervelend dat je schade hebt. Wij helpen je graag. Geef je schade zo snel mogelijk door. Dit kan via een online formulier of via Mijn Verzekeringen.

Wij nemen uw schademelding binnen 48 uur in behandeling. Heeft u alle informatie aangeleverd? Wij kijken of u in aanmerking komt voor een vergoeding. Krijgt u een vergoeding? Wij maken het bedrag binnen 10 werkdagen aan u over.

Noodgeval

Bij ernstige persoonlijke of materiële schade wil je zo snel mogelijk hulp. Daarom is onze alarmcentrale 24/7 bereikbaar.

Telefoonnummer alarmcentrale SOS International

Houd bij het bellen altijd je polisnummer bij de hand, plus het telefoonnummer waarop we je ter plaatse kunnen bereiken. Dan kunnen we je sneller helpen.

Wat te doen bij verlies, diefstal of schade aan bagage?

Doe direct aangifte bij de plaatselijke politie. Als dat niet kan, licht dan de reisleiding, hoteldirectie, treinconducteur of bijvoorbeeld personeel van de luchtvaartmaatschappij in. Vraag altijd om een schriftelijk bewijs van de aangifte. Bewaar beschadigde bagage tot je schadeclaim is afgewikkeld.

Ziekte, ongeval of overlijden tijdens de reis

Neem bij ziekte, ongeval of overlijden van een medereiziger of familielid thuis direct contact op met de Alarmcentrale SOS International. Deskundige medewerkers zorgen voor bemiddeling en verdere hulpverlening zoals repatriëring of medische begeleiding.

Als je medische hulp nodig hebt, doe dan precies wat de arts je voorschrijft. Meld een ziekenhuisopname altijd zo snel mogelijk bij de alarmcentrale. En vraag achteraf altijd een gespecificeerde nota.

Je kunt niet verder rijden in het buitenland

Vervelend als je in het buitenland pech of een ongeluk krijgt en je niet verder kunt. Nog vervelender is als de bestuurder door ziekte of een ongeluk de auto of motor niet meer kan besturen. Ook dan neem je als eerste contact op met de Alarmcentrale SOS International. Deskundige medewerkers zorgen bij het uitvallen van het voertuig voor bemiddeling en verdere hulpverlening. Onder meer voor:

  • Hulp langs de weg
  • Toezenden van onderdelen
  • Repatriëring van het vervoermiddel
  • Vervoer naar de eindbestemming van jezelf en je reisgenoten

Als de bestuurder als gevolg van een ongeval of ziekte niet in staat is de auto of motor te besturen, neem dan contact op met de alarmcentrale voor:

  • Een vervangende bestuurder
  • Repatriëring van het vervoermiddel
  • Vervoer van jezelf en je reisgenoten

Vervangend vervoermiddel nodig?

Wanneer een garage ter plekke je auto of motor niet binnen twee dagen weer rijklaar kan maken helpt de Alarmcentrale SOS International je weer op weg. Zij zorgen dan voor een vervangend vervangend vervoermiddel of vakantieverblijf.

Hoe zorg je voor een snelle schadeafhandeling?

Wij kunnen sneller de schade afhandelen als we de juiste papieren hebben. Stuur die dus direct naar ons op als je thuis bent. Denk daarbij bijvoorbeeld aan nota's van de arts en/of het ziekenhuis, nota's van telefoonkosten en extra reis- en verblijfkosten, aankoopnota's en bewijs van aangifte in geval van diefstal.

Inboedel verzekering

Vervelend dat je schade hebt. Wij helpen je graag. Geef je schade zo snel mogelijk door. Dit kan via een online formulier of via Mijn Verzekeringen.

Wij nemen uw schademelding binnen 48 uur in behandeling. Heeft u alle informatie aangeleverd? Wij kijken of u in aanmerking komt voor een vergoeding. Krijgt u een vergoeding? Wij maken het bedrag binnen 10 werkdagen aan u over.

Zo kunnen we je schade snel beoordelen en behandelen

  • Schrijf op wat er is gebeurd en om welke schade het gaat
  • Stuur bij diefstal het bewijs van aangifte bij de politie mee
  • Stuur van ernstige schade een paar foto's mee
  • Waterschade? Laat de boel goed drogen en stuur daarna nogmaals een paar foto's
  • Zorg dat schade niet nog groter wordt: tref noodmaatregelen, mits dat veilig kan. Deze kosten zijn in veel gevallen meeverzekerd

Spoedeisende schades kun je natuurlijk direct melden: via het contactformulier, telefonisch of online. Je vindt alle contactgegevens op de pagina Service en Contact

Onze herstelservice staat voor je klaar

Wil je gebruik maken van onze herstelservice? Dan kun je dit direct aangeven. Wij schakelen dan zo snel mogelijk een bedrijf in om de schade (indien gedekt) te repareren.

Goed om te weten

  • Het eigen risico bedraagt standaard EUR 100,-. Als je denkt dat de schade daar niet bovenuit komt, hoef je die niet te melden
  • Als je onze herstelservice inschakelt, betaal je helemaal geen eigen risico. Heb je een schade die beneden het eigen risico blijft dan kan je geen gebruik maken van onze herstelservice. Let op: bij mobiele elektronica geldt het eigen risico altijd
  • Waterschade als gevolg van openstaande ramen of deuren is niet verzekerd
  • Storm- of regenschade aan spullen die in je tuin of op je balkon stonden (tuinmeubelen, tuingereedschap, tuinbeelden, partytent) vallen niet onder de dekking

Cyberincident

Heb je te maken met een cyberincident? Onze CyberHulplijn is 24/7 bereikbaar. Je kunt bellen naar 0800 - 023 30 88 (gratis).

Deskundige medewerkers van CyberScout helpen bij het vinden van een oplossing. Ook helpen ze bij het inschakelen en waarschuwen van de juiste bedrijven en instanties. Denk aan de politie, de bank en je creditcardmaatschappij.

Aansprakelijkheids­verzekering

Vervelend dat je schade hebt. Wij helpen je graag. Geef je schade zo snel mogelijk door. Dit kan via een online formulier of via Mijn Verzekeringen.

Wij nemen uw schademelding binnen 48 uur in behandeling. Heeft u alle informatie aangeleverd? Wij kijken of u in aanmerking komt voor een vergoeding. Krijgt u een vergoeding? Wij maken het bedrag binnen 10 werkdagen aan u over.

Rechtsbijstand­verzekering

Heb je een conflict waarbij je juridische hulp nodig hebt? Denk je dat er binnenkort een probleem kan ontstaan waarbij je waarschijnlijk rechtshulp nodig zal hebben? Wil je advies over hoe je een verschil van inzicht zelf kan oplossen? Je bent slechts één telefoontje verwijderd van advies. Telefoonnummer: 020 - 651 8815.

Met de KNMV Rechtsbijstandverzekering maak je gebruik van de dienstverlening van DAS. Bij DAS staan gespecialiseerde juristen klaar om voor jou in actie te komen. Ze geven juridische adviezen en treden voor je op bij claims en procedures.

Je kunt je schade ook digitaal bij de DAS indienen.